2 Aralık 2012 Pazar


BU AKŞAM BENHUR ABİ'ye YAZDIM..,YARIN KİME BİLEMİYORUM!!!


Adındandan anlaşılacağı üzre belki o bir edebiyat dünyasının kaleme aldığı tarihi kahraman Benhur değildi ama hayatını didiklediğimde aslında onun yaşamı bir trajediydi..,ve belkide adı onun yaşadıklarıyla örtüşüyor.., feleğin çarkının dişleri arasına sıkışmış,bir hayat ..,bir onurlu yaşam mücadelesi..,o belkide tarihi kahramandan da gerçek bir kahramandı..,
,,
74 yıllık hayatına o kadar hüzünlü yaşantıları sığdırmış
tıki..,ikinci dünya savaşı yıllarında henüz ilkokulda öğrenci olan BENHUR ABİ..,müzik dinlemesini çok severmiş..,evlerinde sahip oldukları gramafondan sürekli Münir Nurettin Selçuğu dinlermiş.., ama o yıl bir radyoya sahip olmuşlar..,
*
Benhur abinin doğuştan ayak sekeli problemi varmış..,hem onun tedavisi hemde o zamanların meşhur hastalığı vereme(ince hastalığa) tutulan babasını tedavi ettirmek için İstanbula gitmişler..,
**,,
Fakat Benhur abinin babası hastalıktan hayatını kaybetmiş.., Benhur abininde ayağı ameliyat edilmiş.., o zamanki imkanlarla çok başarılı geçmeyen ameliyat neticesinde bir ayağı diğer ayağından bir numara büyük kalmış..,
...,
okulda çok başarılı olmayan Benhur abi bunu sürekli o yıllarda dersleri asıp kitap okumasına bağlamaktadır..,sanata karşı duyarlılığı ağır basınca o yıllarda Ankara devlet tiyatrosunun çocuk bölümüne eleman alınacağını Gazeteden öğrenen Benhur abi üç arkadaş ile birlikte Ankara'ya sınava gitmiş. hazırlandığı eser Namık Kemal'in'' vatan yahut silistre'' adlı eseriymiş..,Fakat sınavda başar Ilı olamamışlar..,bunun moral çökkünlüğüyle ,üç kafadar Ankaradan İstanbul'a kendi deyimiyle macera aramaya gitmişler bir yıl kadar İstanbul'da sokaklarda yaşadıktan sonra.
* * *
Tekrar Samsuna dönüş ve askerlik sonra bir aşk evliliği yaparak çalışmak üzere 1967 de eşi ve çocuklarıyla Almanyaya gelmiş..,burada aradığı yaşam şeklini bir türlü kuramayan ve mutlu olamayan Benhur abiyi ne yazıkki eşi terketmiş..,tamda o sırada geçirdiği bir iş kazasında kalçası kırılan Benhur abi bir yıl koltuk deynekleriyle yaşamını idame etmiş..,
ve sonrasında tekrar bir evlilik yapan Benhur abi..,Almanyayı sevemediği ve çok mutlu olmadığı için Türkiyeye dönüş planı yapmışlar Yalovada yaşamaya karar vermişler..,
*,,
Türkiyeye döndükten sonra tekrar bir kaza geçirip bir gözünü kaybeden benhur abiyi ikinci eşide terketmiş..,yakın bir tarihtede kalp damarlarının tıkanması üzerine by ps ameliyatı olan benhur abi artık yalovanın bir köyünde evinde anılarıyla ,dostlarıyla birlikte yaşamaktadır..,
hepsi bu kadar değil tabii.,yukarıda biyografisini özetlediğim Benhur abiyle tanışmam nasıl ne şeklide oldu bilemiyorum..ama beni etkileyen elbetteki dost yüreği, sevgisi, saygısı,şair yanı oldu..,
♥ ♥
Benhur abi çok güzel şiir yazmaktadır.. tanıyanlar bilir onu..,ayrıca dostlarına sevgide, hürmetde kusur etmediği , ilgi ve alakası takdire şayandır..,ben bir iki gün onun sayfasına uğrayamadığımda müsait olduğumda ilk işim sayfasına girip ona bir kaç satır mesaj yazmak yada paylaşımlarını beğenmek olur ki..,bunu severek yapıyorum
..,biliyorum ki o da benim gibi yalnız..,elimden geldiğince onun yalnızlığını paylaşmak istiyorum..,

Belkide kimileri BENHUR ABİ GİBİ.., bu hayattan nasibini tam olarak alamadan mazbut bir yaşam sürdürmektedir.., bazı olguları değiştiremeyeceğimize göre herkesin havyarla beslenmediği bu dünyada kadere razı olmak gerekir diye düşünüyorumm.., belkide satır aralarında kendime tesella yapıyorummdur..,kimbilir..,

Ama mutlu olmak için illede birine ihtiyaç duyulmayacağı yönünde kendimce oluşturduğum bir mitim var..,eksikliklerimizi yarım kalanlarımız başka uğraşlarla hem beynimizde hemde yüreğimizde yer değiştirebiliyorsak mesela insanları sevebiliyorsak, bizi anlayan dostlarımız varsa.., biz zaten yalnız değilizdir..,yalnız yaşamayan ama birbirlerinin yüreklerinde olmayan o kadar çok çift ve beraberlikler biliyorum ki..,bunları düşündükçe yaşadığımıza onurlu yalnızlık diyorum..,

hayatlarımızda bir çok eylemi özellikle iki kişilik olanları tek başımıza yapıp bunu idame ettirdiğimize göre bence yalnızlar bu dünyanın en kahraman milleti değil mi?..,zaten Benhur abinin ismide öle değilmi.?o ismine nail olan ve onu hakederek taşıyan benim dost canlısı kahraman bir abimdir.., inşallah günün birinde reeldede tanışacağız onunla..,şimdilerde ikamet ettiği ,yaşadığı köyünde.., ve ben onu hep çocuk klasiklerinden HEİDİ'nin dedesine benzetiyorum.,bir gün onun yaşadığı mekana gidip dede ben geldim diyeceğim..., yanımda Peter olmadan..!

belkide süt sağacağız birlikte,, belkide meyve toplayacağız bahçelerde.., o çapa yaparken bende çiçek toplayacağım.., klara için..,şimdi bu Klara kimdi diye sorarsanız..,Halide Melda derim..,

sevgiler ve iyi akşamlar '' seni seviyorum Benhur abi.. her gün ve daima..'' @yla
 — Kudret Uçuk ve 2 diğer kişi ile birlikte.

1 yorum:

Benhur dedi ki...

Sevgili Ayla can kardeşim ne kadar mutlu olduğumu anlatacak cümle kuramıyorum beni bir kahraman olarak tanımlamandan onur duydum. Senin gibi bir kız kardeşe sahip olmak da ayrı bir mutluluk iyi ki varsın Ayla can kardeşim. İyi ki seni tanımışım. Çok mutluyum çoooook. Teşekkür ediyorum sevgili kardeşim.

:)